donderdag 27 december 2012

FIMO Camee

Heb met behulp van malletjes wat camee-vrouwtjes uit huidskleurige fimo gemaakt. Had dit vroeger al wat getest, maar gezien het detail van de vrouwtjes lukt het niet altijd even goed, maar van deze laatste ben ik redelijk tevreden. De nog niet gebakken camee-vrouwtjes heb ik op een donkerbruine en blauwe achtergrond gehangen en dan meteen (ongebakken) in hun hanger geplaatst.

Ik heb ervoor gekozen om de volledige cameetjes ineens te bakken (vrouwtje, achtergrond en hanger). Doordat alles (achtergrond + vrouwtje + hanger) ineens samen en reeds in elkaar gezet gebakken werd hoefde ik achteraf geen lijm meer te gebruiken om alles ineen te zetten. Voordeel hiervan is dat er geen lijmresten zichtbaar kunnen zijn, dat alles perfect past, ...

Na het bakken heb ik de camees met bruine achtergrond nog wat diepte gegeven door ze met boenwas in te wrijven (en natuurlijk dan weer het meest te verwijderen, in de kleine groefjes blijft dan wat boenwas achter). De camees op de blauwe achtergrond heb ik gewoon naturel gelaten (op verzoek van de mama, voor wie ik de camees op blauwe achtergrond met veel liefde gemaakt heb.)

Het enige wat ik nu nog moet doen is vernissen en in de uitsparingen (die voorzien zijn in sommige van de hangers) cabochons of parels lijmen, bij de oorringen met blauwe achtergronden is dit reeds gebeurd.

Hieronder het voorlopige resultaat (nog niet vernist en nog niet alle steentjes zijn ingezet bij camees op bruine achtergrond):


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...