vrijdag 8 maart 2013

HOTPOT GLASFUSING eerste poging

Begin vorige week zag ik op mijn zoektocht naar creatieve uitdagingen langs het internet iets nieuws: GLASFUSING met een hotpot.

De hotpot vervangt eigenlijk een glasoven. Door de hotpot worden zeer hoge temperaturen bereikt (zoals nodig om glas te smelten) in een doodgewone magnetron. Ik was meteen verkocht ...

Na nog wat rondzoeken vond ik verschillende webshops waar de hotpot in een starterspakket nl. een hotbox aangeboden werd. Ik heb eventjes getwijfeld of ik al dan niet eerst een workshop zou volgen, maar heb dan besloten om het er gewoon op te wagen.

Dinsdag heb ik mijn bestelling geplaatst voor een hotbox. En al op donderdag werd de hotbox geleverd. Ik kon niet wachten om er mee te beginnen ...

Na nog wat opzoekingswerk heb ik vandaag een eerste poging ondernemen. Hieronder wat foto's van het proces (eindresultaat volgt later want werkstukje is nu nog aan het afkoelen).

Ben zeer eenvoudig begonnen : gele stukjes glas op een stukje zwart glas.

ordenen van de stukjes glas

definitief ontwerpje

hotpot in de magnetron

werkstukje al het net uit de magnetron komt

enkele minuten later

2 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Opnieuw op mijn neefje aan het letten en ligt net flink in zijn bedje. Straks wel nog eens controleren of hij nog goed ligt.
    Wauw, een hotpot. Ik dacht eerst: "waar komt dat rode stukje nu opeens vandaan?" maar het is natuurlijk allemaal hetzelfde, alleen een beetje warmer :-)
    Ziet er leuk uit, ga eens kijken naar je andere glascreaties. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het is allemaal hetzelfde stukje maar in verschillende fasen van afkoelen om het zo te zeggen. Heb ondertussen al ondervonden dat het ene kleur van glas veel roder wordt en dat ook langer blijft ...

      Verwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...