dinsdag 9 april 2013

KETTELEN trosjes oorringen

Nadat ik reeds een armband gemaakt had met de kettel-techniek (zie vorige post). Heb ik deze techniek ook eens toegepast om oorringen te maken.

Voor de oorringen met parels heb ik telkens 3 pareltjes aan een jumpringetje bevestigd en op die manier drie trosjes gemaakt en dan alle trosjes aan elkaar bevestigd om dan aan het oorstekertje (met oogje) te bevestigen.

Het was wel even zoeken hoe ik de jumpringetjes best aan elkaar bevestigde. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de jumpringetjes telkens tussen twee pareltjes (van een ander jumpringetje te bevestigen). Eigenlijk maakt het niet echt zoveel uit want de pareltjes bewegen toch continu waardoor de formaties van de pareltjes continu veranderen.

Bij de oorringen met de schelpkralen heb ik er proberen voor te zorgen dat de parel telkens voor de schelpkraal lag.

Nog een leuk detail aan al deze oorringen is het tinkelende geluid die ze maken, de een vindt het doodirritant maar ik vind het leuk en wordt er vrolijk van ...





1 opmerking:

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...