maandag 22 juli 2013

GLAS andere zijde van het glas

Ik weet niet waarom maar tot nu toe gebruikte ik altijd de platte kant van het glas. Daarmee bedoel ik als je de glasplaat voor je liggen hebt gebruikte ik die ook zo in de werkjes. Horizontaal om het zo te zeggen, echt als plaat(je).

Nu merkte ik wel op dat bij de gevlamde groene plaat die ik onlangs kocht er ook kleurschakering in, maar dan letterlijk in, de plaat zat. Je kon dit aan de zijkant van de plaat zien. Ik had dan ook het idee om stukjes van de plaat eens rechtop te gebruiken (verticaal om het zo te zeggen).

Zo gedacht zo gedaan. Eigenlijk werkt het compleet hetzelfde als anders, je snijdt de stukjes glas maar in plaats van dat ik ze nu op elkaar legde zette ik het ene glasstukje nu loodrecht op het andere.

Dit is het resultaat:


Je zou denken dat de twee streepjes op het glas door twee verschillende glasreepjes gevormd werden, maar dit is niet zo. Er werd slechts een glasreepje per glaswerkje gebruikt. Maar doordat het midden van het reepje blijkbaar uit helder glas bestond krijgt je precies het effect van twee reepjes. Dit was een onverwacht maar super leuk, volgens mij toch, resultaat.


Voor dit werkje heb ik verschillende heel kleine stukjes loodrecht op het zwart glas gelegd. Hierdoor krijg je precies rondjes op het glas. Ook weer een leuk effect en voor herhaling vatbaar. Maar dan moet ik er wel aan denken om eens een foto voor fusen te nemen...

Eigenlijk vind ik het experimentje best geslaagd. Zoals gedacht zit er heel wat meer kleurwissel in het werkje, wat mijn bedoeling was en waar ik dan ook zeer tevreden mee ben.

Het zou natuurlijk geen zin hebben om je werkje op deze manier op te bouwen wanneer er geen kleurschakering in je glasplaat zit, want dan heeft de plaat immers overal dezelfde of geen (het is maar hoe je het bekijkt ...) kleurschakering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...