donderdag 25 juli 2013

GLAS opnieuw andere zijde van het glas

Was eigenlijk zo tevreden met het resultaat van de andere zijde van het glas. Dat ik onmiddellijk (de dag erna, want hotpot moet natuurlijk eerst volledig afkoelen) een nieuwe stook op min of meer dezelfde manier gedaan heb.

Ik heb hiervoor de glasstukjes gewoon op helder of clear glas gelegd. Ik heb meteen alle drie mijn glasplaten met kleurverschuiving uitgetest. En ik moet zeggen dat ik van eentje toch niet zo tevreden ben (het blauw-paarsachtige). Er is precies te weinig kleurverschuiving waardoor ik niet echt het gewenste resultaat bereikt hebt ... Nu, dat weten we dan ook weer voor de volgende keer.

Bij de volgende foto's zie je wat ik precies bedoel met kleurverschil of verschuiving in een plaat.





Voor het maken van de cabochons snij ik dus eigenlijk min of meer fijne reepjes van de glasplaatjes.



in de reepjes zie je mooi de kleurverschuiving
De reepjes plaats ik dan willekeurig op een clear glas of helder glasplaatje.



 
 
En dan allen samen de hotpot in.

 
 
Uiteindelijk resultaat.



op deze foto zie je duidelijk dat de kleurverschuiving in deze cabochon niet zo groot is ...

2 opmerkingen:

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...