woensdag 17 juli 2013

GLAS Stringers Swirls

Ik las onlangs op een site dat het mogelijk is om stringers (dunne glasstaafjes) boven het vuur van een aansteker te laten buigen. Op die manier is het dan mogelijk om de stringers te laten buigen, krullen, ...

Hierdoor bieden de stringers natuurlijk  meer mogelijkheden. Tot op heden gebruikte ik de stringers enkel in hun oorspronkelijke rechte 'staafjes' vorm. Op zich was dat wel leuk, maar zorgde altijd voor strakke werkjes.

Het leek mij een leuke uitdaging om eens te testen of dit ook wel echt kon. Ik moet zeggen dat ik er toch wel mijn twijfels bij had. Een aansteker werd erbijgehaald en een lichtblauwe stringer diende als proefkonijn. En ja hoor, na een tijdje hem boven de vlam te houden (niet in de vlam want dan wordt hij zwartgeblakerd) begon hij wat 'af te smelten' en door dan een draaibeweging te maken verkreeg ik min of meer een spiraalvorm.

Ik moet wel zeggen dat het gemakkelijker lijkt dan het is, het is namelijk zeer moeilijk om continu dezelfde vorm te maken. Een schroevendraaier kan hier wel bij helpen om op die manier de stringer rond de schroevendraaier te buigen, maar het blijft toch wat zoeken.

Uiteindelijk heb ik de gebogen stringers tot onderstaand resultaat verwerkt:



 
UPDATE: De vlam van een theelichtje werkt ook prima en het is stukken handiger. Je houdt namelijk twee handen over om mee te werken ...
 
Voor een werkje met hoekige stringers klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...