dinsdag 6 augustus 2013

GLAS stringers onder elkaar - Tack-fuse

Bij dit werkje heb ik nog eens geprobeerd om een extra reliëflaagje vilt en keramisch papier te gebruiken. Een vorige poging was niet volledig geslaagd, en dus wilde ik het eens opnieuw proberen met een zeer eenvoudig ontwerp.

Het ontwerp bestaat eigenlijk gewoon uit een langwerpig wit glasplaatje waarop dan stringer tegen stringer gelegd werd. De stringers zijn iets breder dan het wit glasplaatje en steken dus ietsje uit. De stringers hebben allemaal een andere breedte om wat 'leven' in het werkje te brengen.

opstelling voor in de hotpot
Deze keer heb ik het vilt eigenlijk enkel gebruikt om te vermijden dat mijn stringers zouden afsmelten/afdruipen. Het was echt mijn bedoeling om een strak resultaat te hebben, daarom wilde ik ook niet dat mijn stringers zouden afhangen of smelten. Het was mijn bedoeling dat ze echt recht bleven. Om dit te bekomen ondersteunde ik de stringers die naast het witte glasplaatje kwamen met een stuk vilt en daarop een keramisch papiertje (zonder keramisch papiertje zou het vilt in het glas 'plakken' en het resultaat dus niet echt ten goede komen ...).



1 opmerking:

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...