zaterdag 24 augustus 2013

STOF minitasje (met drukknop)

Omdat ik helemaal weg was van de combinatie van het lint en de stof uit deze vorige post wilde ik nog iets maken in dezelfde combinatie.

Dit tasje dat ik gevonden had op Pinterest (waar anders ...) leek mij wel leuk.



Zo gedacht, zo gedaan dit tasje (kan je het eigenlijk een tasje noemen? Het is daar precies nog plat voor ... Maar ja, hoe moet je het anders noemen?) werd in elkaar gezet.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er niet honderd procent tevreden mee ben, nuja laat ons zeggen dat er toch nog een boel verbeterpuntjes aan zijn (dit licht volledig aan mij en niet aan de tutorial hoor).

Ik zet ze even op een rij:
  • het buitenstofje had ik beter wat groter genomen, dit gewoon om te vermijden dat je aan de zijkantjes wat van de voering stof ziet;
  • snij het patroon zeer mooi recht uit, anders krijg je problemen bij het omplooien om alles mooi op elkaar te krijgen en mooi recht te naaien (bij mij kwam er wat trekwerk aan te pas om alles min of meer op elkaar te laten passen, dit in combinatie met een evengrote voeringstof zorgt er volgens mij voor dat je de voering wat ziet uit komen piepen ...)
  • gebruik geen dunne of lichte voeringstof als je met een drukknop werkt, ofwel moet je dan wat vliseline of plakkatoen extra bevestigen op de plaats waar de drukknop moet komen ... (ik vrees dat mijn stofje niet veel open en toe zal verdragen en zal scheuren ... dus opletten geblazen bij het open- en toedoen dan maar hé).
Met andere woorden: deze tutorial wordt hier zeker nog eens opnieuw gemaakt maar dan wel rekening houdend met bovenstaande aandachtspuntjes.






hier kan je zien dat de voering echt wel komt buitenpiepen


En inderdaad, om dit tasje af te maken moet ik ook nog een vogeltje flocken ... Maar wegens tijdsgebrek zal dit voor wat later zijn.

De tutorial vind je hier: http://birdandlittlebird.typepad.com/blog/2010/03/tutorial-easy-pocket-pouch.html

Thank you so much Annie form bird and little bird for this fun and nice tutorial and pattern!

1 opmerking:

  1. Had je de defaultjes niet uitvoerig beschreven, ik had ze nooit opgemerkt. Heel leuk tasje x

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...