zondag 13 oktober 2013

KETTING trosjes

Dit vind ik een persoonlijk een zeer leuke en gemakkelijke ketting. Hij is gemaakt van tigertale-draad en metalen buisjes met daartussen parels. Doordat de parels telkens tussen twee buisjes zijn vormen ze precies 'trosjes'.

Het is eigenlijk een heel simpel systeem om deze ketting te maken:
  1. drie kralen rijgen op de tigertale draad,
  2. drie kralen rijgen op een andere tigertale draad,
  3. de twee tigertaledraden door een en hetzelfde metalen buisje steken,
  4. opnieuw op elke draad (die dan door het buisje is gestoken is geweest) drie kralen rijgen,
  5. opnieuw de twee draden door een en hetzelfde metalen buisje.
Dit systeem herhalen totdat je de gewenste lengte bereikt. Tekeningetje hieronder maakt misschien duidelijker wat ik bedoel ...

Twee van deze kettingen maken (in totaal dus vier tigertale draden) en deze dan samen aan een slotje bevestigen (een van deze kettingen vind ik persoonlijk iets te weinig, dus ik maak twee kettingen die ik door het slotje aan elkaar bevestig...).

Hieronder het resultaat (met dank aan het zeer gewillig model):





1 opmerking:

  1. Bij jou ziet alles er simpel uit, maar ik ben zeker dat het dat niet is.
    Jij bent er gewoon goed in hehe x

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...