zondag 29 december 2013

GLAS mislukt en toch gelukt!

Iedereen kent het wel van die zaken die fout lopen maar op het einde toch tot een schitterend resultaat opleveren.

Ik had dit voor met deze cabochons.



Iedereen weet dat je je werkjes die net uit de hotpot komen langzaam moet laten afkoelen. Iedereen weet dat, maar ... Ja zo nu en dan heb je geen zin om te wachten tot alles afgekoeld is en wil je het resultaat meteen zien en wat doe je dan? De werkjes in een glas met water leggen om ze netjes af te spoelen ... Drie keer raden wat dan gebeurt? Het werkje barst ... En dan vervloek je jezelf want eigenlijk wist je dat de kans op barsten redelijk groot was ... (en naar het schijnt barst het glas nog veel sneller, langer, meer als je fusinglijm hebt gebruikt ... wat nu dus het geval was).

Maar na het vloeken de cabochons uit het water gevist, afgedroogd en verbaasd bekeken. Dit resultaat zie ik eigenlijk wel graag. Mocht ik dit effect willen bereiken hebben zou het mij waarschijnlijk nooit gelukt zijn, daar ben ik overtuigd! Je kan immers niet kiezen hoeveel en hoe het werkje juist barst.



Bijkomend voordeel is dat ik eigenlijk al zeer gelijkaardige cabochons vroeger maakte. Doordat deze nu gebarsten zijn heb zal ik toch een heel ander setje oorbellen kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...