woensdag 25 december 2013

STOF Dumplings

Ritstasjes, ritstasjes en nog eens ritstasjes.

De variaties zijn werkelijk eindeloos.

Ditmaal een patroontje en tutorial getest met een rits die volledig openkan: de 'Dumpling'.



Een echte aanrader. Ik dacht dat niet dat het zo gemakkelijk zou zijn. Zoals je kan zien is het met een 'gebogen' rits en daar had ik toch een beetje schrik voor.

eerste exemplaar

tweede exemplaar

Maar als je je rits voldoende insnijdt lukt het wonderwel om de stof mooi aan de rits te bevestigen, en oefening baart kunst ...  Ik zie dat ik niet helemaal mooi de bocht gevolgd heb, maar bij het tweede  exemplaar was dit al stukken beter!

De tasjes zien er superlief en compact uit, maar kunnen toch redelijk grote dingen herbergen doordat de rits volledig open kan.



afwerking binnenin



Het patroontje en de tutorial haalde ik hier.

Zoals je zal kunnen zien kan je kiezen uit twee formaten, ik ben voor de grote gegaan (al is die toch ook weer niet supergroot).

Thanx for the tutorial Keyka

Deze twee tasjes hebben ondertussen al een nieuwe thuis gevonden ...

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Ik ben zelf ook bezig om zo een dumpling bag te naaien. Maar ik zit een beetje vast. Ik volg de instructies van Keya, maar deze zijn in het Engels... Ik weet niet wanneer ik mijn voering moet naaien... Is dit voordat ik de rits aan de buitenstof heb genaaid of daarna? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,

      de rits, voering en buitenstof worden in één keer allemaal aan elkaar bevestigd. Eerst ligt je buitenstof (goede kant omhoog), dan je rits (goede kanten van de buitenstof en rits liggen op elkaar) en dan de voering (goede kant naar beneden). Ik doe dit altijd in een keer, maar je kan er natuurlijk wel voor kiezen om eerst de buitenstof en rits aan elkaar te bevestigen (kan dan al niet meer verschuiven) en dan pas de voering te bevestigen. Hopelijk kan je hiermee verder...

      Verwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...