maandag 20 januari 2014

FIMO gezouten Mokume techniek

Het was alweer een tijdje geleden dat ik met FIMO gewerkt had.

Ik had er eigenlijk wel weer zin in, maar had niet echt de tijd om een heel fijn uitgewerkte cane te maken. Ideaal is dan de mokume techniek.

Deze techniek kan ik eigenlijk in een notendop als volgt uitleggen:

  • je rolt verschillende kleuren FIMO uit in plakjes,
uitgerolde plakjes
uitgerolde plakjes met zilverpapier
  • stapel deze plakjes mooi op elkaar (je kan eventueel ook wat zilver of goud tussen de plakjes leggen),

  • eventueel de volledige pak doorsnijden en nog eens op elkaar leggen (op die manier herhalen de kleuren zich nog eens),
  • dan met een voorwerp vormen in de volledige pak drukken, de pak omdraaien en daar ook verschillende vormen indrukken,

  • de pak weer mooi gelijkmatig aandrukken of rollen,
  • dunne plakjes van de pak afschaven ...
'pak'

schaafsel

  • de 'schaafsels' op kralen hangen,
  • kralen mooi draaien zodat de naden weggewerkt worden.



Het voordeel aan deze eenvoudige techniek is dat je heel mooi kleurverschuivingen krijgt.


Zoals jullie kunnen zien maakte ik blauw-groene met zilverbladstukjes kralen. Om ze dan nog een extra ruwe toets te geven rolde ik ze even door grof zout alvorens gaatjes te maken en bakken.

De kralen zijn ondertussen al vernist, maar daar heb ik nog geen foto's van.

Voorlopig moeten jullie het dus met de foto's van voor het bakken doen ...

Ik beloof wel dat er nog foto's van de volledig afgewerkte kralen zullen verschijnen.




1 opmerking:

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...