donderdag 29 mei 2014

GLAS kanthaldraad

Bij mijn laatste aankopen heb ik ook wat kanthaldraad gekocht. Dit is draad die mee de hotpot in mag. Het handige hieraan is dat je het 'oogje' van een hanger al mee kan fusen en dus later de cabochon niet meer dient vast te lijmen op een aparte hanger.

Nu had ik hier al gelezen dat het niet altijd van een leien dakje loopt om kanthaldraad te gebruiken. Maar ik zag ook de mooie resultaten ervan ... Ik wilde het dus wel een kans geven.

Bij mij is de draad niet broos geworden, maar hij is wel verkleurd waardoor hij nu wat koperkleurig is. Voor dit werkje vind ik dit nu niet echt erg, maar voor oorringen verkies ik toch zilverkleur (de kanthaldraad op zich is ook zilverkleurig).

voor fusing

na fusing

close up van de kanthaldraad
Nu moet ik wel toegeven dat ik dit werkje wel volledig en lang heb laten fusen ...

Misschien moet ik de volgende keer het proces toch wat meer in de gaten houden ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...