dinsdag 26 mei 2015

HOTPOT Glasbubbels

Ik hoorde via enkele volgers dat de link naar het filmpje voor het maken van glasbubbels niet langer werkt. Ik merk inderdaad dat de volledige site platligt. Of dit enkel tijdelijk of definitief is weet ik niet, mocht het definitief zijn zou ik dit wel jammer vinden ... Je kon op de site leuke tips terugvinden ...

Gezien het filmpje en de uitleg niet langer beschikbaar zijn geef ik hier dan maar een korte uitleg voor het maken van glasbubbels.

Eigenlijk is het maken van de glasbubbels zeer eenvoudig en een ideale restverwerking.

Met gelijk welke restjes kan je de glasbubbels maken. Wil je grote bubbels neem dan wat grotere reststukjes, voor kleinere bubbels kan je eigenlijk zelfs schilfers van glas gebruiken. Maak je geen zorgen over de vorm van het glas dat je gebruikt, de stukjes zijn immers klein en zullen volledig gefused worden en daardoor tot bubbeltjes 'samentrekken'.




Zoals je op de foto's kan zien kies ik echt restjes of splintertjes met onregelmatige vormen want zoals eerder gezegd maakt de vorm echt niet uit.

De splinters of restjes gaan dan gewoon de hotpot in, totdat ze volledig gefused zijn.

net na fusing

net na fusing
Even laten afkoelen ...




En dan zijn de glasbubbels klaar voor verdere verwerking.



Je kan de glasbubbels zowel gebruiken voor een tack-fuse of ze opnieuw volledig mee laten fusen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...