donderdag 28 april 2016

KEUKEN zelf yoghurt maken

Een hele tijd geleden kocht ik een yoghurtmachine...

Nu op zich moet je je daar niet veel bij voorstellen, het is eigenlijk gewoon een apparaat die warmhoudt geleverd samen met een aantal glazen potjes die perfect in het apparaat passen. Niets ingewikkeld of moeilijk aan dus. En dat geldt eigenlijk voor het hele zelf-yoghurt-maken verhaal.

Toen ik begon met zelf yoghurt te maken heb ik wat getest: volle melk of magere melk, gewone yoghurt met levende bifidus of Griekse yoghurt, 0,9l of 1l, ...

Na een paar keer testen ben ik tot volgend succesrecept gekomen: 1 potje bifidusyoghurt (ik neem 'Activia') en 1 liter halfvolle melk mengen totdat er geen klontertjes meer zijn. 8 tot 12 uur wachten, even laten afkoelen in de frigo en klaar ...

Tip: deze yoghurt is ideaal bij muesli en dergelijke omdat hij iets lopender is dan gewone yoghurt waardoor de muesli lekker smeuig is.

En omdat een blogbericht niet af is zonder wat fotomateriaal ziehier:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...