donderdag 21 juli 2016

KLEI Schaaltjes

Na het succes van vorige workshops (waarvan je het resultaat hier en hier kan zien) volgde ik nog een workshop bij Joke Rotsaert van Atelier Djarah.

In de eerste workshop gingen we aan de slag met 'worstjes' klei, in de tweede met bolletje en nu in de derde vertrokken we van een klompje klei.

Eerlijk toegegeven het duurde wel even om de techniek in de vingers te krijgen ...

Maar ik ben terug wel zeer tevreden met het resultaat.

Van Joke mochten we naast 'gewone' klei ook een kommetje/schaaltje maken met extra grove klei. Enkel door het gebruik van een verschillend soort klei verkreeg je een totaal ander effect... Ik vind dit persoonlijk een van mijn meest geslaagde schaaltjes omdat ikzelf nogal fan van een brute afwerking ben.

Voor alle werkjes koos ik voor een naturelle glazuurafwerking.

Een echte aanrader deze workshop!

Bedankt Joke.







schaaltje met extra grove klei





 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...